Na prestižní akci Gentlemen’s Club 2025 v Olomouci se letos poprvé představila také startupová scéna. Mezi hosty zaujal technologický projekt Upfan, který přinesl svěží pohled na budoucnost ticketingu i práce s fanoušky.
Na tradičním setkání investorů, podnikatelů a osobností regionu Gentlemen’s Club 2025, které každoročně pořádá Okresní hospodářská komora Olomouc, letos zazněl i hlas nastupující startupové generace. Mezi networkingem, filantropií a kulturním programem se na pódiu představil slovenský startup Upfan, jehož koncept přiblížil zakladatel olomouckého Startup Klubu Pavel Sedláček. Ten dlouhodobě podporuje začínající technologické projekty s ambicí přesáhnout hranice regionu, a právě Upfan je jedním z těch, které považuje za mimořádně zajímavé.
Platforma Upfan nabízí inovativní řešení v oblasti online prodeje vstupenek a fan engagementu. Zaměřuje se na eliminaci falešných lístků, zajišťuje pořadatelům plnou kontrolu nad prodejem a přeprodejem, a zároveň umožňuje efektivnější práci s publikem díky pokročilým analytickým nástrojům. Téma, které může na první pohled působit technicky, dokázal zakladatel startupu Andrej Nagy publiku přiblížit srozumitelně a s důrazem na konkrétní přínosy pro organizátory kulturních či sportovních akcí. Upfan má podle něj šanci změnit způsob, jakým přemýšlíme o lístcích od pasivního kusu papíru k aktivnímu nástroji vztahu s fanouškem.
Prezentace vzbudila zájem nejen mezi hosty z kulturní scény, ale i u zástupců firem, kteří měli příležitost v platformě rozpoznat obchodní potenciál i inspiraci pro vlastní zákaznické procesy. Vystoupení Upfanu tak přirozeně zapadlo do dramaturgie večera, který letos spojil přes dvě stovky účastníků a přinesl rekordní částku 348 tisíc korun na dobročinné účely. Spojení technologie, byznysu a regionálního ducha dostalo v Olomouci opět konkrétní podobu a ukázalo, že i v komorním formátu může vyrůst něco, co má evropský dosah.