V době pandemie nebyly zasaženy jen školy či zdravotnictví. Restrikce se týkaly také církví, které procházely nelehkou zkouškou. Matěj Plšek se svým kamarádem využili této příležitosti a přinesli na trh aplikaci, která představuje nejjednodušší a nejefektivnější způsob pro správu a propojení se společenstvím. Finanční příspěvky, komunitní akce nebo online Bible? To vše vám nabízí, výherce druhého místa v soutěži Souboj Startupů, aplikace Believer. Jak o soutěži a celém procesu mluví Matěj Plšek? Přečtěte si sami.
Představte sebe a váš projekt čtenářům.
Jmenuji se Matěj Plšek a jsem zakladatel startupu Believer. Naší vizí je poskytovat komplexní softwarové řešení pro církev, platformu a aplikaci zároveň. Vytváříme primárně komunitní platformu pro církve a jejich společenství, kde se snažíme církve propojovat mezi sebou, usnadnit způsob darování, celkovou komunikaci a také řízení společenství jako takové.
Co vás vedlo k tomu se pustit do tohoto startupu?
Před pár lety jsme byli na jednom eventu, kde jsem řešili postcovidové inovace a s kamarádem nás napadlo začít řešit něco v oblasti církví. Byla tam různá témata jako školství, zdravotnictví a v podstatě všechny oblasti, které pandemie zasáhla. Dostali jsme možnost doplnit do souboru nějaké téma a nás napadla právě církev. V tomto rozhodování nás samozřejmě ovlivnila i naše víra.
Co bylo v začátcích nejtěžší?
Pravděpodobně vytipovat nějaké funkcionality, které by mohly být zajímavé a zároveň komunikace s cílovou skupinou nebyla nejlehčí.
Pracujeme s velmi specifickou cílovou skupinou.
S čímž bojujeme dodnes. Pro tento segment se styl komunikace hůře učí a déle to trvá. Člověk musí chodit na bohoslužby, musí se podívat a navnímat jak to vlastně funguje, jak se lidi chovají a podobně. Takže nejtěžší bylo asi tohle komplexní pochopení cílové skupiny.
Náhled do aplikace Believer - komunitní akce
Jak jste se o soutěži dozvěděl?
Sleduji na sociálních sítích různé startupové profily. Viděl jsem příspěvek na Instagramu, který odkazoval právě na Souboj Startupů a ten mě motivoval k přihlášení do soutěže.
Co si o soutěži myslíte? Přinesla vám něco?
Rozhodně, soutěž byla fajn. Osobně se snažím trénovat prezentování před lidmi a prezentace pitch decku pro mě byla určitým výstupem z komfortní zóny. Vzal jsem tam navíc i svoji mamku, takže jsem byl nervóznější než obvykle. (smích)
Jste výhercem druhého místa, jak jste s výhrou naložil?
Momentálně výhry stále čerpám. Vyhráli jsme poradenství v oblasti designu, právní poradenství a rozhodně to plánujeme využít dosyta. Protože to se člověku v začátcích hodí vždycky.
Příspěvky pro společenství
Jaké byly Vaše další kroky po soutěži?
V době Souboje Startupů jsme měli aplikaci na začátku, v listopadu 2023 jsme dostali investici a po soutěži jsme se nejvíce snažili aplikaci dostat z beta verze do použitelnější verze. S čímž soupeříme doposud, ale řekl bych, že už jsme na stabilní úrovni. Od prosince jsme pak chystali marketingovou kampaň jako celek, a to teď postupně startujeme. Teď se především snažíme dělat věci více strategičtěji.
Doporučil byste účast v soutěži budoucím nadšencům?
Rozhodně. Propojil jsem se díky Souboji Startupů s mnoha zajímavými lidmi a výhry nám do začátků taky hodně pomohly.
V jaké fázi vaše aplikace teď je?
Máme nějaké zákazníky a snažíme se aplikaci dostat mezi širší publikum zákazníků, aby se používala více. Je to složitější z toho důvodu, že lidé z církví jsou zvyklí na aplikace od Mety, jako je Whatsapp, Facebook či Instagram, které jsou pochopitelně velmi kvalitní. Což je právě ta složitost, lidé jsou zvyklí na úplně jinou kvalitu aplikací než, které bývala dřív.
Jste otevření feedbacku ze strany vašich zákazníků?
Ano určitě! Snažíme se sbírat zpětnou vazbu průběžně a zároveň, když řešíme marketingové věci, tak i v této rovině jsme vázáni na feedback našich klientů, protože ne všechno lze měřit.
Jaké jsou blízké cíle startupu?
Snažíme se získat okolo 150 platících zákazníků pro tento rok a poté nabrat větší investici a pokračovat s aplikací do zahraničí. Nejprve je ale třeba dopilovat kvalitu aplikace, aby byla přívětivá i pro zahraniční zákazníky.
Jste otevřeni investorům?
Myslím si, že bez těch peněz se nedá růst. Takže z naší strany rozhodně ano.